Dzień Sprzątania Biurka, czyli o motywującej fascynacji do porządku

Porządek na biurku, to efektywniejsza praca, natomiast porządek w mieszkaniu, to dobre samopoczucie. Skoro Dzień Sprzątania Biurka przypada na początku nowego roku, musi stać za tym jakiś ukryty przekaz? Czy tylko nam wydaje się, że ma on zachęcić nas do wkroczenia w nowy rok z poczuciem estetyki otaczającej nas przestrzeni?

Nowy rok, to i nowe postanowienia ? założymy się, że większość z Was wybrała wyłącznie te dotyczące ? lepszej sylwetki, rzucenia palenia, czy zdrowego odżywiania. Zainspirowani Dniem Sprzątania Biurka, postanowiliśmy pójść krok dalej i zachęcić Was do totalnych czystek w domu. Gotowi na wyzwanie? Oczywiście Ekspert MgrHome podpowie Wam co i jak zorganizować!

porzadek

Raz z na kilka lat dopada nas chęć rozliczenia się ze swoim dobytkiem życiowym. Mamy dość zalegających w szafkach sprzętów, które pokryte kurzem ?może jeszcze na coś się przydadzą?. Tak samo wygląda sytuacja z gromadzonymi ubraniami ? ?może kiedyś schudnę?, ?może dzwony wrócą do łask?, ?sweterek na drutach? przecież kiedyś go założę?. Absurdalne sytuacje można by mnożyć ? jeżeli chomikowanie to Twoja zmora, nadszedł czas, aby raz na zawsze stawić czoła swojemu mankamentowi! Wyciągnij z szafki worki na śmieci i zabieraj się do pracy.

Wszystkie zbyteczne przedmioty spakuj tematycznie do worków ? rzeczy, które są w dobrym stanie z pewnością przydadzą się potrzebującym ? osobom prywatnym czy instytucjom, zatem weź pod uwagę przykładną selekcję.

porzadek2

Meble i sprzęty przeznaczone do przechowywania też mogą potrzebować małego remanentu. Może okazać się, że potrzebować będziesz większej ilości wieszaków, bo skotłowane dotychczas eleganckie koszule i marynarki zasługują na miejsce wiszące. Koszulki, topy, swetry i jeansy możesz ułożyć w kostkę ? najlepiej byłoby, aby każda kategoria znalazła swoje oddzielne miejsce. Pamiętaj, że ułożone kolorystycznie wpłyną na to, że łatwiej będzie odnaleźć interesującą Cię w danej chwili rzecz.
Dostępny przeróżny wariant gadżetów i organizerów do przechowywania ubrań oraz dodatków sprawi, że nawet największy bałaganiarz pokocha porządek. Stara szafa może zyskać nowy look, a Ty pogodę ducha i nieskazitelną czystość swoich ubrań. Jeżeli wymaga tego sytuacja dokup nowe wieszaki, półki, skrzynki ? zagospodaruj przestrzeń tak, aby nic zbytecznego nie szpeciło przestrzeni.

W najlepszej sytuacji znajdują się Ci, którzy dysponują garderobą ? wówczas rozmieszczone wkoło regały załatwią sprawę. Skoncentruj się na tym, aby wszystkie ubrania, gadżety, buty, znalazły się właśnie w tym pomieszczeniu. Zaopatrz się w kartonowe, wiklinowe, ozdobne pudełka i umieść w nich wciąż potrzebne Ci rzeczy. Jeżeli garderoby nie posiadasz, a co gorsza nie możesz sobie pozwolić na wygospodarowanie przestrzeni na zorganizowanie takiego pomieszczenia, nic straconego. Nie zapominaj, że do przechowywania nadadzą się ściany i sufity, przestrzenie pod szafą czy łóżkiem. Kreatywność to nasz sprzymierzeniec.

porzadek3

Jeżeli teraz poświęcisz, nawet cały weekend, na uprzątnięcie wszystkich gratów, bibelotów i całego majdanu, który doprowadza Cię do szału, musisz obiecać sobie, że już nigdy nie doprowadzisz do takiego stanu. Aby utrzymać porządek w domu:
1. Sprzątaj na bieżąco ? sobotnie porządki mogą wprowadzić Cię w furię: pranie, sprzątanie, prasowanie, gotowanie, zakupy ? jak to ogarnąć? Poświęcenie zaledwie 20 minut dziennie pozwala na nieustanne utrzymanie porządku. Sprawdź i przekonaj się!
2. Wykorzystanie uniwersalnych środków ? płyn do mycia paneli, kafelek, terakoty, naturalnego drewna, ściereczka do drewna, szkła? Aby maksymalnie ułatwić sobie pracę skorzystaj z produktów uniwersalnych. Nie zawsze to, co jest do wszystkiego musi okazać się ? do niczego.
3. Systematyczność ? nie odkładaj niczego na później. Po przygotowaniu śniadania naczynia umyj przed wyjściem do pracy, kiedy rozlejesz napój nie czekaj, aż kropelki zaschną na podłodze, ubrania wrzucaj do kosza na pranie, albo odkładaj do szafy, nie rzucaj ich po kątach.
4. Segreguj ? ułamany kolczyk? Do wyrzucenia! Nie wkładaj go do szkatułki z myślą przyszłościowej naprawy, dobrze wiesz, że nic z tego nie będzie. Rozbity ukochany kubek też nie nadaje się do sklejenia.
5. Nie marnuj czasu ? czekasz aż pranie się wypierze? Posprzątaj w tym czasie łazienkę. Przygotowujesz kolację i dopiero za 10 minut możesz wyjąć jajka z garnka? W międzyczasie umyj naczynia.
6. Planuj ? organizacja czasu to coś, co doprowadzi Cię do sukcesu. Dysponując rozpisanym planem zadań nigdy nie zapomnisz zrealizować zaplanowanych działań. Najlepiej będzie przygotować go z tygodniowym wyprzedzeniem, dzięki temu za jakiś czas Twoje domowe obowiązki wejdą Ci w krew.
7. Podziel się z innymi ? oczywiście niepotrzebnymi już Tobie rzeczami. To, co dla Ciebie nie ma już wartości, komuś może być niezwykle przydatne.

Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że rozstanie się z ukochanymi, gromadzonymi przez lata przedmiotami nie należy do najłatwiejszych zadań. Co więcej ? do jeszcze trudniejszych zaliczamy samą chęć podjęcia wyzwania pod tytułem PORZĄDEK. TERAZ ALBO NIGDY. Mamy jednak nadzieję, że w tej chwili stoicie przed szafą i z uporem maniaka wertujecie imponujące składowisko.

Pochwalcie się ile zbędnych bibelotów znalazło nowe lokum!

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *